نکاتی که درهنگام خرید کفش کودک باید به آن توجه داشت : خریدن کفش برای کودکان می‌تواند بر سلامتی آن‌ها تأثیر بگذارد. پوشیدن کفش نامناسب در کودکان، در بزرگسالی مشکلات متعددی از جمله پادرد و کمردرد را ایجاد می کند. از این رو خرید کفش مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در رابطه با خریدن کفش برای کودکان بپردازیم. لطفاً تا انتهای مقاله در جانان کالا همراه ما باشید.

اندازه مناسب کفش برای کودکان

کفشی برای کودکانتان مناسب و اندازه پای آنها است که بین طولانی‌ترین انگشت پای آنها و انتهای کفش حدود ۱ الی ۲ سانتی متر فاصله باشد. این فاصله باعث می‌شود تا انگشتان پای کودک تان بتوانند به راحتی حرکت کنند و فضای کافی در اختیار داشته باشند. همچنین باعث می‌شود از آسیب رسیدن به و انگشت‌های کودکتان نیز جلوگیری شود.

نکاتی که درهنگام خرید کفش کودک باید به آن توجه داشت

نکاتی که درهنگام خرید کفش کودک باید به آن توجه داشت

نکاتی که درهنگام خرید کفش کودک باید به آن توجه داشت

  • برای خرید کفش کودکانه به فروشگاه‌هایی بروید که کارکنان آن با تجربه باشند. و اطلاعات کافی و کامل در رابطه با کفش‌های موجود در اختیار شما قرار دهند. در این صورت می‌توانید با پرسنل خدماتی مشاوره کرده و به خرید کفش مناسب اقدام کنید. همچنین می توانید از فروشگاه های آنلاین کفش کودک که اطلاعات کافی در مورد محصول را قید کرده اند استفاده کنید.
  • از فروشنده بخواهید تا پای کودک شما را اندازه‌گیری کند. به هنگام اندازه گیری کودک شما باید به صورت مستقیم بایستد. همچنین جوراب به پاهایش داشته باشد. در این صورت مطمئن خواهید بود که اندازه‌ مشخص شده برای پاهای کودکتان درست است و کفش مناسبی برای پاهای او خریداری خواهید کرد.
  • به هنگام خرید کفش، سلیقه کودک خود را مد نظر قرار دهید. در واقع کفشی را خریداری کنید که کودکتان آن را دوست دارد. زیرا در غیر این صورت کودکتان از پوشیدن آن کفش اجتناب می‌کند. و در واقع پولتان را هدر می‌دهید.
  • ممکن است کودک شما قادر به بستن بندهای کفش خود نباشد. در این در این صورت بهتر است از خریدن کفش بندی برای آن خودداری کنید. البته گزینه‌ای بهتر این است که نحوه بستن بندها را به کودک خود آموزش دهید. تا آنها این مهارت را نیز یاد بگیرند.
  • به هنگام خریدن کفش برای کودکان سعی کنید سایز پای کودک خود را در بین چند کفش پیدا کنید. به عبارت دیگر کفش‌های متعددی را امتحان کنید تا اندازه درست و مناسب پای کودک به این شکل تعیین شود.
  • توجه کنید که هر نوع کفشی کاربرد خود را دارد، برای مثال کفشهای بازی ویژگیهای مخصوص بازی مانند ضدلیزخوردن، قابل شستشو بودن، قابلیت تنفس زیاد و کفی نرم دارند. با وجود این ویژگیهای خوب، این نوع کفش برای استفاده روی آسفالت مناسب نیستند، چون جنس کفی آنها مناسب ماسه و خاک و چمن است. پس بهتر است برای هر کاربرد کفش جداگانه تهیه کنید.

برای خرید کفش کودک دلبندتان به صورت آنلاین می توانید از فروشگاه جانان کالا استفاده کنید . کفش های موجود در فروشگاه جانان کالا از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و پاهای کودک شما را اذیت نمی کند.