برند اچ اند ام در سال 1947 فعالیت خود را در زمینه تولید پوشاک و لوازم آرایشی در شهر وستروس واقع در کشور سوئد آغاز نمود. شرکت اچ اند ام دومین برند بزرگ عرضه‌کننده لباس در جهان و رقیب سرسخت شرکت زارا است. طبق جدیدترین آمار این برند در 62 کشور جهان بیش از 4500 شعبه و 132000 کارمند دارد. جالب است بدانید نام این مارک در ابتدا هنس بوده و سپس به اچ اند ام تغییر پیدا کرده است.

 .اچ اند ام (به انگلیسی: H&M

شرکت سوئدی و چندملیتی خرده‌فروشی لباس است، که به دلیل ارائه محصولات فست-فشن در بازار پوشاک مردان، زنان، نوجوانان و کودکان شناخته شده می‌باشد.
برند اچ اند ام

برند H&M

معرفی برند اچ ان ام 

Hennes & Mauritz با مخفف H and M (برند اچ اند ام H&M) یک برند چند ملیتی با مرکزیت و مدیریت سوئد در زمینه پوشاک زنان، مردان و کودکان می باشد که به سرعت و بروز بودن در دنیای مد شناخته می شود. H&M دومین عرضه کننده پوشاک جهان بعد از Inditex(کمپانی مادر برندZARA) می باشد و شرکت امریکایی گپ بعد از اچ اند ام در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که پس از لویی ویتان در سال ۲۰۱۴با ارزشترین برند در صنعت پوشاک می‌باشد. رقیب بزرگ آن با اختلافی بسیار در رتبه سی و شش از ۱۰۰برند برتر جهان در سال ۲۰۱۴می‌باشد. H&M در عرصه فروش آنلاین حضوری فعال دارد و در ۳۳ کشور بصورت آنلاین محصولات خود را ارائه می کند.

این کمپانی توسط  Erling Persson  در ۱۹۴۷ با عنوان فروشگاه Hennes در سوئد با عرضه انحصاری پوشاک زنان بنا نهاده شد. سپس در ۱۹۶۴ با همکاری و ادغام با Mauritz Widforss پا به عرصه مد مردان نهاد. در حال حاضر این شرکت در ۷۴ کشور با بیش از ۵۰۰۰ شعبه و بیش از ۱۲۶۰۰۰ کارمند تمام وقت در حال فعالیت می باشد. تیم طراحی برند اچ اند ام H&M، در ساختمان مرکزی آن، در شهر استکهلم ، سوئد مستقر می‌باشد. محصولات این شرکت، پس از طراحی و تعیین مشخصات کالای مورد نظر، وارد مرحله برون‌سپاری شده و به ۸۰۰ کارخانه تولیدی اچ اند ام دراروپا و آسیا ارسال می‌گردد .

تولید پایدار

برند اچ اند ام در سال 2021 اعلام نمود که به کمپینی پیوسته است که بر مبنای آن تا سال 2030 تمامی تولیدات خود را از منابع پایدار تهیه خواهد کرد. بنابراین تولیدات این شرکت تنها از مواد بازیافتی یا منابع پایدار و تجدیدپذیر خواهد بود.

برند اچ اند ام همچنین در سال 2021 یک نو آوری دیگر ارائه داده که بر مبنای آن لباسهای رسمی خود را اجاره میدهد . این کار به مردان اجازه اجاره لباسهای رسمی برای مصاحبه های کاری را می دهد. این خلاقیت در انگلستان شروع شده ولی در ایالات متحده نیز در حال آزمایش می باشد.

با وجود اینکه موادری از نقض حقوق کارکنان درباره تولیدات این شرکت مطرح شده،  این شرکت خود را متعهد به توجه به مسائل انسانی و حقوق کارگران می داند. برای نمونه هنگامی که اطلاعاتی درباره سوء استفاده از کارگران در برخی مزارع کشت پنبه چین  منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که تا زمان رعایت حقوق کارگران، دیگر از پنبه کشت شده در این ناحیه استفاده نخواهد نمود.

برند اچ اند ام دارای چند برند زیرمجموعه می باشد .

COS 

& Other Stories

ARKET

FaBric Scandinavien AB

Cheap Monday

Monki

Weekday

 

 

 

 

فروشگاه جانان عرضه کننده برندهای معتبر با تضمین اصالت برند و ضمانت بازگشت محصول این اطمینان را به شما می دهد که محصولات برند اچ اند ام موجود در فروشگاه اورجینال بوده و شما میتوانید این برند را در میان محصولات فروشگاه انتخاب و تهیه نمایید.

محصولات اچ اند ام در فروشگاه جانان https://janankala.ir/product_brand/hm/

 

 

 

برند اچ اند ام

نقشه پراکنش فروشگاه های برند اچ اند ام منبع wikipedia